No worries!!! Welcome in Australia :)!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rosalie Hamer - WaarBenJij.nu No worries!!! Welcome in Australia :)!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rosalie Hamer - WaarBenJij.nu

No worries!!! Welcome in Australia :)!!!

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

18 Juli 2015 | Australië, Airlie Beach

Hoi allemaal,

Alweer een hele tijd geleden! Wat gaat de tijd snel!

Ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Ondertussen ben ik alweer een aantal weken in Australië, maar we waren gebleven bij de laatste dagen Nieuw Zeeland. Om 4 weken elke dag te gaan beschrijven wordt een beetje saai, dus het is opgedeeld in stukjes. Ik doe ook zoveel super leuke dingen hier :)!

Nieuw Zeeland
Nadat we in Queenstown het winterfestival hebben meegemaakt, zijn we doorgereden naar Lake Tekapo. Hier was behoorlijk wat sneeuw gevallen en daarbij erg koud. Een echte winter dus! Ookal waren we er niet helemaal op gekleed (toch te weinig kleren mee), hebben we wel een korte wandeling door de sneeuw gemaakt. Bijzonder om in juni door de sneeuw te lopen! De volgende dag vertrokken we naar Christchurch. Hier hebben we weer een heerlijk dagje gerelaxt bij de Hamner Springs en zijn we naar de botanische tuinen in Christchurch geweest. Deze vielen alleen een beetje tegen aangezien het dus winter was.... En 24 juni was natuurlijk de verjaardag van m'n mamski! Happy birthday!

Melbourne, Australië
Op donderdag 25 juni was het tijd voor het volgende avontuur! Op naar Australië! Mariëlle ging niet mee naar Australië, want ze ging naar India. Even lastig om afscheid te nemen. Maar wat hadden we het leuk gehad! Vanaf christchurch ben ik naar Sydney gevlogen en daarna naar Melbourne. Wat een leuke stad! Ik moest wel even mijn draai vinden alleen, maar dat heeft niet lang geduurd. S avonds kreeg ik namelijk een berichtje van Marielle dat haar vliegtuig technische problemen had gehad en dat ze uiteindelijk omgedraaid waren naar Melbourne. En de volgende dag besloot ze om te blijven! Dus we gingen gezellig weer samen verder! De volgende dagen hebben we Melbourne verkend. Een city Tour gedaan, waarbij we langs verschillende monumenten, een cathedraal (eindelijk mijn kaarsje kunnen opsteken!) en een grote markt kwamen. Hoe leuk! De stad bruist aan alle kanten! Ook is de stad behoorlijk cultureel en zijn er verschillende theaters. Waaronder een waar De musical The Lion King speelde. Als musicalfan moet ik hier naartoe natuurlijk! De eerste avond kregen we helaas geen kaartjes, maar de volgende avond, na lang wachten, wel! Helemaal super! Wat mooi! De volgende dag een tijd bij de busorganisatie gezeten. Een heleboel ging er mis, maar ik heb daar ook hele mooie tripjes kunnen boeken!

Canberra
Maandag 29 juni zijn we richting Canberra gegaan. De hoofdstad van Australië waar alle politiek zich afspeelt. Hier zaten we in een jeugdhostel met, jawel, een zwembad en sauna! Heerlijk! De volgende dag de stad verkend. In Canberra staat ook het War Memorial. Dit is een monument voor alle Australische slachtoffers van verschillende oorlogen. Erg indrukwekkend! Er zijn 2 gangen. Een voor de slachtoffers van de eerste wereldoorlog en een voor de slachtoffers van de tweede wereldoorlog. Ik schrok ervan hoe lang de gangen waren. Ik wist niet dat er zoveel Australische soldaten hebben meegevochten. Ook werd het erg persoonlijk toen onze gids een naam aanwees wat zijn vader bleek te zijn. Daar word je stil van! Daarnaast was er een tentoonstelling met verschillende gevechtsvliegtuigen. Indrukwekkend!
Hierna zijn we doorgelopen naar het oude en het nieuwe parlement. Dit ligt op een heuvel onder elkaar. In beide hebben we een rondleiding gehad. Het oude parlement lijkt een beetje op het witte huis en wordt als museum gebruikt. In het nieuwe parlement speelt de politiek zich nu af. Helaas waren ze op dat moment niet aan het debatteren. Anders hadden we dat ook nog mee kunnen maken! We zijn onder andere in het Senaat en het Congres geweest. Bijzonder ook dat ze een stoel hebben staan waar de regerend vorst, koningin Elisabeth van Engeland, mag zitten. Maar ze is er nog nooit bij geweest, dus de stoel is ongebruikt.

Sydney
En toen was het tijd voor Sydney! Dit was wel een dingetje, want Sydney heeft toch wel 'iets'! En het had zeker iets! Wat een leuke, bruisende stad! Super! Enorm van genoten! Natuurlijk zijn we naar het Sydney opera house geweest. Dat moet op de foto! Heerlijk door de stad gelopen. De harbour bridge gezien, naar sealife geweest, verschillende winkels binnengelopen, bij straattheater gekeken, bij een cathedraal binnen geweest en musea bezocht. Wat was er veel te doen! Je kan je hier uren vermaken! Ook zijn we een dag naar Bondi Beach geweest. Hier nog een wandelingetje langs de kust gemaakt. Het weer was hier een stuk aangenamer dan in Nieuw Zeeland, dus het was heerlijk! Nog steeds wel onze jas en lange broek aan, maar wel met een lekker zonnetje. Het was wel een enorm contrast toen ik met Nederland belde, jullie in de hittegolf zaten en ik met mijn vest achter Skype zat... Haha! Op 6 juli was het dan echt tijd om afscheid te nemen van Marielle. Gelukkig is ze de volgende dag goed aangekomen in India. Veel plezier! Even wennen en mijn draai vinden. Dus ik ben maar gewoon dingen gaan doen. De Harbour bridge heen en weer gelopen, een museum voor moderne kunst bezocht en door de stad gelopen. Maar ook was het nog tijd voor een hoogtepuntje! Ik had namelijk een tijdje geleden gezien dat de première van de film Magic Mike XXL in Sydney was en je daar kaartjes voor kon kopen! Ik zou Roos niet zijn als ik dat niet zou doen natuurlijk, haha! In het bijzijn van hoofdrolspelers Channing Tatum en Joe Manganiello hebben we de film met 5000 anderen (vooral dames natuurlijk!) gekeken. Erg leuk! Vooral erg grappig hoe iedereen aan het joelen, schreeuwen, geiten en gillen was! Er hoefde maar iets te gebeuren in de film of de zaal stond op z'n kop. Maar erg leuk om de film en Channing en Joe gezien te hebben!

Byron Bay
Hierna heb ik de nachtbus naar Byron Bay genomen. Helaas was het die dag regenachtig. Maar ik had maar een dag in Byron, dus een poncho gekocht een gaan! Hoe hoger je langs de oostkust komt, hoe warmer het wordt, dus hier was het al t shirt weer! Hier heb ik een lighthouse wandeling gemaakt, waarbij je een stuk langs de kust wandelde, door groen naar een vuurtoren en terug door een stukje bos en weer over het strand. Erg mooi! En er waren zelfs weer dolfijnen! Gelukkig begon het weer ook op te klaren, dus heb ik niet de hele tijd in mijn poncho hoeven lopen. Heerlijk!

Fraser Island
Een van de tripjes die ik ging maken was naar Fraser Island. Na Byron Bay heb ik dus de bus gepakt richting Hervey Bay. We zijn vanaf vrijdag 10 juli tm zondag 12 juli naar Fraser Island gegaan. Erg mooi! We waren met een groep van 28 mensen en de gids Rango. Het is allemaal eiland met nauwelijks verharde wegen, dus we hadden een aantal 4x4's tot onze beschikking! Hoe leuk! Soms was het enorm hobbelig, zanderig, modderig, maar vooral ook erg gaaf om door de zanderige wegen in het bos te rijden of een heel eind rechtdoor over het strand! We sliepen in allemaal tenten op een campside. De dixie was helaas kapot, maar gelukkig was er volgens Rango een 360 graden gebied waar je wel naar de wc kon.... Bijzonder ook om je tanden te poetsen bij zonsopkomst op het strand! S avonds was het tijd voor bbq, waarna de nodige drank en drankspelletjes op tafel kwamen! Ik ben weer helemaal op de hoogte! Genoeg mensen met katers dus de volgende dag! Lijkt me toch niet fijn met al dat gehobbel! Dan over het eiland: super mooi! Er zijn verschillende lakes met kristalhelder water. Sommige erg koud, maar in een paar hebben we ook gezwommen! De eerste dag regende het helaas, maar de dagen daarna was het erg mooi weer en konden de korte broeken, shirts en slippers aan. Zomer! Dus een lekker kleurtje opgedaan in de warmte, lekker gezwommen en van de natuur genoten. Heerlijk! Wel is het uitkijken voor de Dingo's. Dat zijn wilde honden en kunnen gevaarlijk zijn. Bij het sterrenkijken s avonds waren verschillende mensen aan het kijken of er niet toevallig een dingo voorbij liep... Spanning en sensatie! Maar we hebben er helaas maar een gezien. Wel werd vanwege de dingo's alle etenswaren hermetisch afgesloten in de auto's, omdat ze anders de tent in komen. Dat willen we niet natuurlijk! Ook zijn we naar een wrak van een schip geweest. Ongeveer 100 jaar geleden is deze vergaan en op het eiland aangespoeld. Je kan er niet op, maar het ligt er nog steeds. Mooi! Ook was een van de hoogtepunten de walvissen! Het is walvissenseizoen, maar het is altijd maar afwachten of je ze ook echt gaat zien. En dat geluk hadden wij! Dus we stonden met 4 4x4's naast elkaar op het strand richting het water te turen. Ze waren iets verderop, maar duidelijk zichtbaar! En sprongen een aantal keer uit het water! Hoe ontzettend gaaf! We hebben er verschillende los van elkaar gezien, maar ook leek het alsof er 2 met elkaar aan het spelen waren. De een na de ander sprong uit het water en sloeg met zijn van op het water. Hoe gaaf! Echt super mooi en bijzonder! Naast de verschillende lakes hebben we ook The Pinnacles bezocht. Dat is een zandpartij waarvan de aboriginals geloven dat de regenboog slang dit heet gecreëerd. En het zand heeft inderdaad ook verschillende kleuren! Hoe mooi! De volgende dag zijn we naar Lake McKenzie gereden. Ook een erg mooi kristalhelder meer! Hier verschillenden groepsfoto's gemaakt en geprobeerd 'hartje' Fraser Island te spellen... Bij de foto's het resultaat.... Aan het eind van de middag waren we weer terug. Een erg leuke trip gehad! Gelukkig voelde ik mezelf ook beter nu ik alleen was en werd steeds meer Roos. Toch even zoeken. Maar voel me ondertussen helemaal goed! En daarbij een heleboel leuke mensen leren kennen!

Whitsundays
Aangezien iedereen hier bijna dezelfde trips doet, gingen we ook met een stel naar de Whitsundays. Maandagavond de nachtbus van Hervey Bay gepakt naar Airlie Beach. Overdag nog een tijd alleen over het strand gelopen. Heerlijk! Het was ook zo'n mooi weer! De volgende ochtend kwamen we aan in Airlie Beach. Een gezellige badplaats. Met dus nog warmer weer! Hoe fijn! Dus we zijn met z'n achten aan het strand gaan liggen waar we toevallig anderen tegen kwamen van de Fraser trip. Gezellig! S middags nog een tijd bij het meer gehangen en gerelaxt. Een van de meiden, Alice, was de volgende dag jarig, maar we zijn s avonds al begonnen met vieren. Met een heel stel verschillende kaartspelletjes gedaan en de nodige goon (hele goedkope wijn: 5 liter voor 7,50 euro, erg populair onder de backpackers) gedronken. Maar wat was het gezellig!
Woensdag begon onze trip naar de Whitsundays dan eindelijk! Al de nodige foto's gezien, dus was erg benieuwd! We werden s middags pas opgehaald, dus s ochtends was het tijd voor strand! We waren met een groep van ruim 50 mensen en onze gids Olie en schipper Gary. We gingen namelijk met een catamaran. En het was echt super mooi! Nou heb ik toch al veel mooie dingen gezien, maar dit is toch wel een van de hoogtepunten! En ook zo relaxt om over het water te zeilen in het zonnetje! We sliepen in een resort. Erg leuk! S avonds naar de zonsondergang wezen kijken. Mooi! En natuurlijk was het weer tijd voor de nodige spelletjes om elkaar 'beter te leren kennen'. Maar het was erg gezellig! En erg leuk dat je al een aantal leuke mensen kent! De volgende dag vroeg opgestaan en naar Whitsunday Island gevaren. Onderweg kwamen we zelfs een schildpad tegen! Bijzonder! Whitsunday Island was echt adembenemend. Wat een sprookje! Nu vond ik Fraser al een paradijsje, maar dit was echt een paradijs! Zo ontzettend mooi! Er waren hagelwitte stranden, de zee was kristalhelder en had verschillenden kleuren blauw, verschillende soorten groen op de bergen en een blauwe lucht met een heerlijk zonnetje. Zo mooi! Een paradijs! Een van de mooiste dingen die ik heb gezien! Hierna verder gevaren naar een deel waar veel koraal te vinden was. Tijd om te snorkelen! En wat was het mooi! Hele stukken koraal met verschillende soorten en maten van vissen erin! Er kwamen zoveel kleuren voorbij! In het resort weer de zonsondergang gezien. Dat wil je niet missen natuurlijk! Daarna was het tijd voor karaoke. Een gezellige avond. Gister zijn we weer terug gevaren naar Airlie Beach en hebben we nog een tijd aan het meer gelegen. Heerlijk! Het waren echt super leuke trips en hele leuke mensen leren kennen!

Nu ben ik nog in Airlie Beach. Heerlijk in de warmte en de zon. Morgen ga ik naar Cairns waar ik tot donderdag blijf. Dan vlieg ik terug naar Sydney en blijf daar nog een paar dagen. En dan zondag op naar Bali waar ik eindelijk mamski weer ga zien! Super veel zin in, maar eerst nog even genieten van het super mooie land Australië :)!

En Zwarte Crossers: veel plezier! Maak er weer een top feest van! Drink er een ( meerdere mag altijd natuurlijk ;)!) voor mij!
Nijmegenaren: veel plezier met de vierdaagse!
Dreamteam van het Zandewierde Zomerkamp: ik heb al de nodige foto's voorbij zien komen, dus volgens mij was het erg geslaagd! Volgend jaar ben ik er natuurlijk gewoon weer bij!
En de rest natuurlijk: geniet van de zomer, de zon, de vakanties en de gezelligheid!

Tot de volgende keer!

Liefs en een dikke knuffel!

  • 18 Juli 2015 - 10:46

    Nienke:

    Hahaha je hebt volgens de mij de enige echte dingo gezien die iedereen altijd ziet. Denk dat er ook niet meer zijn;) wat een leuk vooruitzicht dat je volgende week naar bali gaat met je mams. Heel veel plezier!! Kus

  • 18 Juli 2015 - 23:31

    Alie:

    Hey roos, ik heb er ook heel veel zin! Vandaag nog even de laatste inkopen, alweer bij Bever, in Nijmegen gedaan. t Was al een drukte van belang voor de Vierdaagse. Nog een fijne week in Australië! Knuffels

  • 19 Juli 2015 - 01:33

    Christien Oosterveld :

    Rosalie!!!! Wat heb je veel mooie dingen gedaan. Supergoed!Veeeel plezier in Bali.
    Dikke zoen, Christien

  • 19 Juli 2015 - 15:15

    Ine:

    Ha Rosalie, altijd weer heerlijk je verhalen te lezen en "mee" te reizen. Mooi en divers en dan valt er nog superveel te zien. Maar dan moet je maanden uittrekken voor zowel Nieuw Zeeland als Australië.
    Dit weekend is inderdaad de vierdaagse begonnen. Erg gezellig en veel reizigers van andere continenten nu hier

  • 19 Juli 2015 - 16:59

    Jan En Gerda.:

    Weer genoten van je verhaal, veel plezier op Balie met je mamski., groeten van ons.

  • 19 Juli 2015 - 20:57

    Gerard:

    Ho Roos ,mooie belevenissen weer , en wat zie je veel mooie dingen .
    Nog veel plezier meisjes. Grt. Geer

  • 28 Juli 2015 - 20:59

    Rowdy:

    And the 'dream' continues..
    Jouw avontuur leest wederom prima weg, Roos. Veel plezier in Bali! Geniet met hoofdletter G!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 15199

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 29 Oktober 2015

De wereld ontdekken

Landen bezocht: