The Winter Wonderland Kiwi Experience! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rosalie Hamer - WaarBenJij.nu The Winter Wonderland Kiwi Experience! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rosalie Hamer - WaarBenJij.nu

The Winter Wonderland Kiwi Experience!

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

20 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoi allemaal,

Dit keer een berichtje vanuit Nieuw Zeeland! Time flies!

We zijn gebleven bij zondag 31 mei.
Ons laatste dagje in Buenos Aires en dus Zuid Amerika. Nog even extra van genieten dus! We hadden gehoord dat er een gratis concert was in Teatro Colon. Daar naartoe dus! En wat was het mooi! Het teatro staat bekend om zijn mooie akoestiek en het klopt zeker! Echt heel mooi! Je waant je in een andere tijd in zo'n mooie zaal en met deze mooie muziek. Het was een concert van een koor. Erg blij dat we er geweest waren! Na ruim een uur was het concert afgelopen en zijn we door de stad gewandeld. De laatste spullen gekocht en nog wat lekkere empanada's gegeten. Ook al wat spullen aan marielle kwijt gekund, want zij vloog via Nederland naar Nieuw Zeeland. Fijn! Scheelt weer!

Maandag 1 juni.
Vertrekdag! Uiteindelijk nogal gehaast en een raar afscheid van Marielle, want er bleken 2 vliegvelden te zijn in plaats van 1. Omdat ik een vlucht binnen Zuid Amerika had, ging ik naar een ander vliegveld. Even haasten voor Marielle dus! Maar we zagen elkaar gelukkig een paar dagen later weer! Mijn vlucht van Buenos Aires naar Santiago verliep goed. Op Santiago zou ik 9 uur moeten wachten. Hier heb ik me enorm laten afzetten door een man van een reisbureau die een citytour aanbood en waar ik mee mee ging. Dus altijd vertrouwen op je eigen wisselkoers! Daarna nog iets meer uit m'n doen, maar gelukkig hoefde ik niet veel langer meer te wachten. Dat scheelde weer! Om 12 uur s nachts vertrok mijn vlucht naar Auckland, Nieuw Zeeland. Een prima vlucht gehad!

Dinsdag
Omdat ik van 5 uur achter in de tijd naar 10 uur voor in de tijd ging, heeft 2 juni voor mij 8 uur geduurd. Deze dag heb ik 'overgeslagen'. Wat gek!

Woensdag
Om half 5 s nachts kwamen we in Auckland aan. Ik was een beetje uit m'n ritme, dus klaarwakker. Achja... Wel op het vliegveld een heerlijk yoghurtje kunnen eten! Wat fijn om de 'westerse' dingen weer te kunnen eten. Ik heb dus een prima ontbijt gehad! Nog een paar uur gewacht op Auckland, voordat mijn vlucht naar Christchurch vertrok. Om 9.45 s ochtends was ik er dan eindelijk! Ruim 30 uur gereisd, maar een goede reis gehad! In het hostel aangekomen meteen de stad in gegaan. Best moe en een beetje zweverig, dus ik moest iets gaan doen. Vreemd om weer door de westerse wereld te lopen. Het ziet er allemaal zo 'normaal' uit, maar toch ook weer anders. Maar wel leuk natuurlijk! Vreemd om door christchurch te lopen. In 2011 is hier een aardbeving geweest. Gelukkig was vriendinnetje Nienke toen net weg. Je ziet nog steeds verschillende gebouwen in de steigers staan, gerenoveerd worden of op instorten staan. Ook zitten de winkels van het winkelcentrum nu in zeecontainers. Ziet er vreemd uit. Bijzonder om er doorheen te lopen. Wel had ik gedacht dat het groter zou zijn, maar het valt best mee. Dus een aantal uur de christchurch verkend en me te buiten gegaan in de supermarkt. Brie! Kaas! Brood! Dat soort dingen....

Donderdag
Nog een beetje wennen aan het tijdsverschil, maar prima kunnen slapen. Rustig aangedaan. Het was helaas ook slecht weer, dus dat kwam prima uit. Fijn dat we een wasmachine hadden in het hostel. Op een gegeven moment toch naar buiten gegaan en een heerlijke kop cappuccino gedronken bij een cafeetje in de buurt. Lekker! En aan het eind van de middag kwam marielle! Wat fijn om weer compleet te zijn! Toch wel gek om dan weer 'alleen' door de stad te lopen en dingen te doen. Erg leuk dat ze er weer was! Een hele tijd bijgekletst alsof we elkaar weken niet hadden gezien. Marielle had een reis van 50 uur erop zitten, dus s avonds heerlijk rustig aan gedaan.

Vrijdag
De stad in! S middags zijn we naar het Canterburry Museum gegaan. In dit museum vind je heel veel informatie over de natuur, de historie van Nieuw Zeeland en Christchurch, verschillende dieren, aardbevingen en recycling. Hier konden we makkelijk een aantal uur doorbrengen! Interessant! Hierna weer naar de supermarkt gegaan waar Marielle dit keer haar slag kon slaan. Eten!

Zaterdag
Tijd voor een dagje relaxen! Op ong 1,5 uur rijden van Christchurch vind je de Hanmer Springs. Dit zijn hot pools. Een dag lekker in de sauna gezeten, in het stoombad en in verschillende hele warme pools. In Nieuw Zeeland is het nu winter, dus de temperatuur lag in Christchurch tussen de 10 en 15 graden. Dus een verwarmde pool was erg lekker! Heerlijk een dag gerelaxt en bijgekomen van de vliegreis.

Zondag
Eigenlijk was het plan om vandaag te beginnen met de Kiwi Experience. Maar we hadden op de site gezien dat deze op zondag niet zou vertrekken en op maandag wel. Dus ons hostel verlengd en gemaild. Bleek dat hij wel op zondag zou vertrekken en niet op maandag. Dinsdag dan maar beginnen. Toch een klein beetje jammer om nog een paar dagen in Christchurch te zijn aangezien er niet zo heel veel te doen is. Maargoed, het is niet anders! Dus tijd voor sight seeing! Aan city tours doen ze niet, maar ze hadden wel een tram die je langs verschillende punten bracht. Leuk om door verschillende straten te rijden en uitgelegd over de stad te krijgen. Bij de Regent Street uit de tram gegaan. Een erg leuk sfeervol straatje! Dit keer wel even geshopt en een lekker dik vest extra gekocht. In Queenstown is het wintersportseisoen al begonnen en het schijnt dat de temperatuur alleen nog maar gaat dalen. Heb ik even geen rekening mee gehouden bij het boeken van de reis....

Maandag
Nog meer sight seeing! Dit keer zijn we met de Gondola geweest. Dat lijkt op de Sugar Loaf van Rio alleen dan in Christchurch. De Gondola ligt een aantal kilometer buiten de stad en bovenop de berg heb je een super mooi uitzicht over Christchurch en de Pacific Ocean. Hier een hele tijd gebleven. En natuurlijk een cappuccino gedronken! Wat fijn, wat fijn! Ook een hele fotoshoot gehouden. Het was zo'n mooi uitzicht!

Dinsdag
De start van de Kiwi Experience! S ochtends werden de opgehaald door de Kiwi Bus. De Kiwi Experience is een bus voor jongeren die je langs verschillende plaatsen brengt. Je krijgt een hele tour door het Zuidereiland. Je kan ook voor het Noordereiland kiezen, maar dat hebben wij niet gedaan. En het is echt perfect geregeld! Tijdens de busrit komen verschillende 'clipboards' voorbij waar je je kan inschrijven voor accommodatie, activiteiten en wanneer je weer verder reist. Handig! Je hoeft dus vrij weinig zelf te regelen. Alleen genoeg geld mee te nemen, want ik had hier zo ongeveer mijn hele reisbudget al kunnen uitgeven. Wat is er veel te doen! Ook stoppen we regelmatig onderweg leuke bezienswaardigheden. Een hele relaxte manier van reizen dus! En daar bij ontmoet je meteen leuke mensen. Het verschilt dus per plaats in welke groep je belandt. Als je een paar dagen ergens langer blijft, kom je weer in een andere bus terecht met een andere groep en chauffeur. Dus even afwachten met wie je in de groep zit.
Onze eerste stop was Kaikoura. Dit stadje staat bekend om de walvissen en de dolfijnen. Wat gaaf! Je kon hier walvissen kijken en met dolfijnen zwemmen. Doen! Dit kon niet op dezelfde middag, dus hier bleven we een paar dagen langer. Allereerst zijn we walvissen wezen kijken. Helemaal super! We zijn met een catamaran de zee op geweest. Op zoek naar de walvis. Vaak vinden groepen er 1, met een beetje geluk 2. En wij hadden er binnen een half uur al 2 gevonden! Wat een geluk! En wat een machtig mooie dieren! Je ziet alleen het bovenste stukje van een walvis, maar hij is zo enorm groot! Heel bijzonder! En we waren er ong 10 meter vanaf, dus behoorlijk dichtbij. En heel mooi hoe de staart omhoog komt als ze het water weer induiken! Walvis nr 3 was een hunchback whale (bultrug). De gidsen zelf waren ook helemaal enthousiast, want deze zag je niet vaak. Wat een geluk! Helaas ging deze al heel snel weer onder water. En toen hadden de gidsen nog een surprise voor ons. Het zal toch niet....? Marielle had namelijk een keer opgezocht dat er ook Orka's waren. Maar deze zag je bijna nooit. En ja hoor! Dat was de surprise! Wat gaaf! Ong 8 orka's zwommen op een gegeven moment bij onze boot! Heel gaaf! Ook een grappig gezicht: wij stonden namelijk met z'n allen op het bovendek van de catamaran. Dus als er een orka rechts werd gezien, rende iedereen naar rechts en als er een orka links werd gezien, iedereen naar links. Het was dus een behoorlijk heen en weer geren van de ene naar de andere kant. Maarja, je wilt het niet misen natuurlijk! Echt super mooi! Heel bijzonder! En als klap op de vuurpijl kwamen we op de terugweg nog een walvis tegen! Wat een geluk! Het was een hele gave ervaring! Heel bijzonder om mee te maken!

Woensdag
En toen tijd voor de volgende activiteit: met dolfijnen zwemmen! Nog zo'n super gave ervaring! Omdat orka's dolfijnen eten, was er een grote kans dat we de dolfijnen niet zouden zien. De orka's waren namelijk nog steeds in de buurt en de groep voor ons had geen dolfijnen gezien. Toch proberen en het water op! Het duurde inderdaad een hele tijd, voordat we iets zagen. Wel zagen we onderweg nog een walvis en een aantal zeeleeuwen die heerlijk in het water aan het dobberen waren. Wat mooi! Op een gegeven moment zagen we wel dolfijnen, maar die waren snel weer onder water. Het zijn wilde dolfijnen, dus je hebt er ook totaal geen invloed op. Toen we, en de gidsen, de hoop bijna hadden opgegeven, zagen we eindelijk een groep dolfijnen die een beetje boven water bleef! Wat een geluk! Onze wetsuit hadden we gelukkig al aan, dus flippers aan, snorkel en duikbril op en het water in! Heel koud natuurlijk, maar dat was niet erg. We konden met de dolfijnen zwemmen! Er ook even niet aan denken dat je in de Pacific Ocean ligt en we net 10 min geleden nog een walvis tegen zijn gekomen.... Helaas waren de dolfijnen de eerste 3 keer dat we in het water gingen al weg en zagen we ze niet meer. Het schijnt dat ze afkomen op spetteren en hogen geluidjes maken. Dus we hebben als een bezetene in het water zitten spetteren en geluiden zitten maken. Moet een leuk gezicht geweest zijn.... De 4e keer hadden we meer geluk! Er waren nog een paar dolfijnen bij ons in de buurt! De eerste keer schrok ik enorm toen ik een dolfijn onder me zag zwemmen! Het blijft toch een groot beest en hij zwom helemaal niet zo ver onder me! Maar wat gaaf! Echt super mooi! De dolfijnen waar we mee zwommen, zijn Dusky dolfijnen en kunnen ong 1,5 meter groot worden. Toch wel even groot als die onder je zwemt dus! Maar wat was het machtig mooi! De laatste keer in het water hadden we helemaal geluk! De groep bleef vlakbij ons zwemmen en er zijn er heel veel onder en langs me gezwommen! Wat gaaf! Je mag ze niet aanraken, want ze zijn wild. Maar ze kwamen wel redelijk dichtbij! Echt super mooi! Heel bijzonder! Helaas moesten we hierna het water uit. Snel onder de warme kraan en omkleden. We kregen namelijk nog even de tijd om foto's te maken. En de groep was nog bij de boot! Echt super! Ong 25-30 dolfijnen zwommen langs en onder onze boot! Wat mooi! En wat bijzonder! Het was echt een ervaring om nooit meer te vergeten! De hele dag op adrenaline geleefd. Wat was het mooi! En wat hebben we geluk gehad, want de groep na ons heeft ook geen dolfijnen gezien vanwege de orka's. Wat hebben we toch onwijs veel geluk! En het weer was op deze dag ook geweldig! Wat fijn!
De rest van de middag in het stadje rondgelopen. Het is niet zo'n groot stadje, maar wel gezellig. En nog regelmatig nagepraat over de walvissen, orka's en dolfijnen natuurlijk! Wat een ervaringen!

Donderdag
Nog een dagje in Kaikoura. S middags zijn we een wandeling gaan doen. Rondom Kairkoura is de natuur ook erg mooi. Eigenlijk in heel Nieuw Zeeland is de natuur super mooi! Dus we hebben een 3 uur durende wandeling gemaakt. Erg leuk, want we kwamen onderweg nog zeehonden tegen! Die komen een aantal km buiten Kaikoura op het strand zonnebaden en daar kom je met die wandeling langs. Wat leuk! De zeehonden lagen heerlijk relaxt een paar meter bij je vandaan. Sommige lagen ook erg dichtbij. Aanraken mag je ze niet, want ze kunnen behoorlijk bijten. Maar er naar kijken is natuurlijk ook al erg leuk! Wat blijft het een andere wereld: de bijzondere wonderen van de onderwaterwereld! Heel mooi! De wandeling verder was ook heel mooi! Door bos, bergen en over uitgestrekte weilanden gelopen. Je ziet vrij weinig dorpjes. Van het ene naar het ander dorpje moet je al een tijdje in de auto zitten. Ook zijn de meeste dorpjes en stadjes niet erg groot. Niks voor mij: ik hou van wat meer leven in de brouwerij. Maar voor een tijdje is het erg mooi om mee te maken en natuurliefhebbers moeten zeker een keer een kijkje gaan nemen in de prachtige natuur van Nieuw Zeeland!

Vrijdag
Op weg naar het volgende bestemming! Onderweg zijn we nog een keer gestopt. We gingen namelijk kijken bij een 'nursery' van zeehondenbaby's! Wat schattig! Dit was een klein plasje bij een watervalletje en dat riviertje mondden uit in de zee. Moeders brengen hun baby's hier en gaan dan zelf op zoek naar eten. Even later halen ze de kinderen weer op en krijgen ze hun eten. En wat was het schattig! Onderweg kwamen we er al een paar tegen, maar in het plasje zaten er echt heel veel! Wat een gespetter, gespring en gespeel van de kleintjes! Heel leuk! Later hoorden we dat de baby's ouder dan 3 maanden, wel met hun moeder mee gaan om voor het eten te zorgen. Dat betekent dat deze baby's jonger dan 3 maanden waren! Wat lief! Ook kwam er nog een achter me aangehobbeld (wat ging hij snel!), even snuffelen en bleef toen gelukkig staan. Later zag ik hem achter iemand anders aanhobbelen. Echt lief!
Hierna weer verder met de reis. We gingen door naar Picton. Hier kan je met de boot naar het Noordereiland. Een aantal van onze groep gingen door naar het Noorderieland en we namen een aantal van het Noordereiland mee naar het Zuidereiland. Een hele andere groep. Nou hebben Engelse jongeren niet echt een goede reputatie wat betreft vakanties. Maar deze groep heeft het helemaal bevestigd. Marielle en ik zijn qua leeftijd ong de oma's van het stel. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 19 en 22 en daarbij gaat het vooral om dronken worden. Iets andere mentaliteit dus. Maarja, gelukkig zaten er ook nog een aantal anderen in de groep waarmee we wel aansluiting hadden. Gezellig! We zijn door gereden naar Kaiteriteri. Een leuk dorpje met een mooi strand. Helaas was het al donker en regende het toen we aankwamen. Dus we hebben niet veel gedaan s avonds.

Zaterdag
Gelukkig was het s ochtends droog en konden we het strand op! Nog even een strandwandelingetje gemaakt en toen was het weer bustijd! Onderweg zijn we gestopt bij Lake Nelson. Een erg mooi Lake. Op dat moment miezerde het en de zon scheen, dus we hadden een erg mooie regenboog boven het Lake! Heel mooi! We zijn onderweg veel mooie regenbogen tegengekomen. Bijzonder!
Hierna zijn we doorgereden naar Westport. Ook dit is een surf- en watersportstad. Maar helaas ook hier weer regen. Het kampvuur werd afgelast. Jammer! Dus niet heel veel van Westport gezien, maar volgens de chauffeur Simon (een hele grappige man) hadden we er ook niet veel aan gemist.

Zondag
We hebben Westport verlaten en zijn weer verder gegaan. Onderweg zijn we gestopt bij de Pancake Rocks. Rotsen die inderdaad op pannenkoeken lijken. Erg mooi! De rotsen lagen in de zee en door het onrustige weer, hadden de woeste golven een erg mooi effect op de rotsen. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt. Deze avond hadden we een themafeest bij Lake Mahinapua. Het schijt legendarisch te zijn bij de Kiwi Experience. Het is ook echt een hostel in de middle of nowhere. We hadden een aantal fanatiekelingen in de bus die het ene na het andere thema uit hun mouw schudden. Het thema werd New Zealands Pride. In het dorpje voor het hostel werd er dus gestopt bij een soort carnavalswinkel om een outfit te scoren. Mariëlle en ik zijn als Fairy's gegaan. Er zijn overal sprookjes, nietwaar? Bij aankomst zijn Mariëlle en ik naar het Lake gelopen en hebben daar gewandeld. Er wordt wat afgewandeld hier! Maar erg mooi! En dan s avonds was het tijd voor feest! De overgrote deel dat het al snel op een zuipen gezet en die hadden de tijd van hun leven. Vrij weinig van Nieuw Zeeland gezien, maar ze hebben het wel naar hun zin gehad! Wij deden het erg rustig aan en hebben het ook gezellig gehad.

Maandag
Op weg naar Franz Josef! Onderweg gestopt voor hele mooi uitzichten. Dit keer hadden we geluk met het weer, want het zonnetje scheen en er was een strakblauwe lucht! Heerlijk! Deze dag hoefden we niet heel lang te rijden. Na zo'n feest, hebben ze dit slim gedaan. S middags kwamen we in Franz Josef aan. Dit stadje staat bekend om de Frans Josef Glacier. Een hele mooie gletsjer die helaas zeer waarschijnlijk binnen 5 jaar verdwenen is, vanwege de opwarming van de aarde. In dit gebied heb je ook hele veel mooie wandelingen. Dus we hebben s middags de Tartare Tunnels Walk gedaan. Een wandeling waarbij je glow worms kan zien. Inderdaad lichtgevende wormen. Eerst een tijd door de mooie natuur gelopen en daarna kwam je bij de tunnel aan. In deze tunnel staat 10 cm water en ik was weer erg blij met mijn aankoop van mijn wandelschoenen. Ik had nauwelijks natte voeten! Hulde aan mijn schoenen! Het enthousiasme van de glow worms snapte ik alleen niet heel erg.... Het zijn hele kleine groene, lichtgevende stipjes waarbij meerdere 'oooohhh' en 'aaaaaahhhh' kreten worden geslagen als zo'n stipje wordt ontdekt.... Het zal wel aan mij liggen.... Maar het was wel een mooie wandeling. S avonds is het restaurant bij het hostel gezeten. Daar hadden ze namelijk een lekker haardvuur, want het was inmiddels afgekoeld tot het vriespunt. Welkom in de winter!

Dinsdag
Ook in dit hostel hadden ze gelukkig een wasmachine! Maar waarschijnlijk is er ergens iets mis gegaan, want de was was niet na 1,5 uur klaar, maar na 3 uur.... Dus we gingen later dan gepland op weg.... De Frans Josef Glacier zijn we zelf niet op geweest. Je kon mee met een helikoptervlucht voor 'slechts' 200 euro, maar dat vonden we toch iets aan de dure kant... Gek hè? Maar je kon wel naar een uitzichtpunt toe lopen. Dus dat hebben we gedaan natuurlijk! Een mooie wandeling van 2,5 uur gemaakt door weer de mooie natuur en uiteindelijk uitzicht op de Glacier. Aan foto's van vroeger te zien is de Glacier inderdaad al een stuk minder groot. Maar het blijft nog steeds mooi! En avonds was er een all you can eat pizza fest in het hostel. Erg lekker! Dus lekker bij het haardvuur pizza gegeten en een wijntje gedronken. Heerlijk!

Woensdag
Op weg naar de volgende plaats! We zijn vroeg vertrokken om naar Lake Matheson te gaan. Het was erg mooi om hier de dauw zien weg te trekken en de zon te zien opkomen. Lake Matheson ligt vlakbij de Fox Glacier. Deze Glacier is nog groter dan de Frans Josef Glacier. Erg mooi! Hierna door gereden naar het Ship Creek. Op dit punt aan de kust zijn schijnbaar meerdere schepen vergaan. Jaja, ook een stopmomentje natuurlijk! Ook zijn we nog gestopt bij een waterval waar iedereen dezelfde foto maakt. Aan het eind van de middag kwamen we in Wanaka aan. Dit ligt aan het Lake Wanaka. Ook hier zijn we de stad door gelopen. Gezellige stadjes allemaal!

Donderdag
En dan op weg naar Queenstown! Volgens onze chauffeur was het hier allemaal om te doen. Hier kon je wintersporten, sky diven en, waar Nieuw Zeeland om bekent staat, de diepste bungy jump ter wereld en canyon swing! Hij was er helemaal enthousiast over! Ik over de laatste 2 iets minder na het zien van de filmpjes.... Ik sla deze keer over... Maar er staan genoeg filmpjes op YouTube voor als je het leuk vindt. Onderweg stopten we bij de groentewinkel van Mrs. Jones. Een Nederlandse dame die een groentewinkel heeft. En ze heeft een hele goede klant aan de kiwibus, want de meeste reizigers kunnen wel een vitamineshotje gebruiken! En heel vreemd in juni: we kwamen midden in een sneeuwbui terecht! Hier is het natuurlijk winter, maar het blijft erg raar om in juni sneeuw te zien! Dus de winter is begonnen! Ook gestopt bij de organisatie van de bungy jump. Schijnbaar in Nieuw Zeeland begonnen en nu helemaal hip en happening. Jaja, je kan hier 140 meter naar beneden springen... Maar om het filmpje te zien was toch wel erg leuk! Ook in Queenstown waren we weer precies op het goede moment: het winterfestival zou vrijdag namelijk beginnen! Wat een timing! Erg gezellig! We hadden al meerdere malen mensen over de Nieuw Zeelandse koekjes gehoord: the cookie muncher. En ze waren inderdaad lekker! S avonds hadden we nog een soort van afscheidsfeestje van de kiwi Experience. Iedereen blijft namelijk een verschillend aantal dagen in Queenstown, dus hier valt de groep een beetje uit elkaar. Het feestje was met live muziek en erg gezellig!

Vrijdag
Nadat we langs the cookie muncher waren geweest, zijn we richting de gondola gelopen. Dit keer kon je ook omhoog wandelen. Weer een behoorlijke steile wandeling! Maar wel erg mooi! En ook wel gek, want bovenaan liepen we gewoon in de sneeuw! Op de berg aan gekomen hadden we super mooi uitzicht over Queenstown. Mooi! Hierna naar beneden gewandeld en door de stad gelopen. Een tussenstop gemaakt bij verschillende winkeltjes en een hamburgerbar die onze chauffeur ons aanraadde. Lekker! En s avonds was het dan tijd voor het winterfestival! En winter was het! Het was namelijk s middags al 4,9 graden, maar s avonds zaten we er ver onder. Blij met mijn ja en dikke vest! Het festival werd afgetrapt met een vuurwerkshow op het meer. Mooi! En daarna waren er verschillende optredens aan het meer en in de stad. Gezellig! De komende dagen gaat dat nog even door. Leuk!

Dus we gaan zo weer de stad in! Leuk!

En nu verder....
Morgen verlaten we Queenstown en gaan we richting Lake Tekapo. Maandagmiddag gaan we weer terug naar christchurch. Dinsdag en woensdag gaan we ons daar weer vermaken. En donderdag wordt het tijd voor het volgende avontuur: Australië! Helaas moet ik dan wel afscheid nemen van mijn reismaatje, want marielle vertrekt naar India. Wat hebben we een leuke tijd samen gehad! Maar ik heb ook erg veel zin in Australië! De plannen zijn iets gewijzigd, want via Sydney vlieg ik door naar Melbourne. Ik heb gehoord dat het daar ook erg mooi is namelijk! Daarna over de weg van Melbourne naar Sydney en via de oostkust door naar Cairns. Ben benieuwd! Ondertussen ben ik ook weer helemaal over mijn dip heen, dus dat is erg fijn!

Lieve mensen, erg leuk om berichtjes van jullie te krijgen!

Tot de volgende keer!

Liefs vanuit Kiwi-land!

• 21 Juni 2015 - 10:09

Gerrie En Arie:

Lieve Rosalie,
    Heel fijn dat je hebt geschreven dat je je dip te boven bent gekomen. We zaten eigenlijk te wachten op dit verslag. Hoe je Nieuw Zeeland zou beleven. En ja hoor. Daar ben je weer, helemaal in je sas. Super!. Weer een prachtig verslag. Het avontuur met de dolfijnen gaf ons het gevoel dat we er zelf bij waren, wat een enthousiasme!.
    Lieve Rosalie, geniet nog van de dagen in Nieuw Zeeland en goede reis naar Australie. Ook dat gaat lukken. Succes. Liefs van ons

• 22 Juni 2015 - 16:08

Jan En Gerda:

Meisje, meisje wat ben je aan het genieten, heel leuk.
    Groeten van ons,
    Gerda en Jan.

• 03 Juli 2015 - 21:45

Gerard:

Hoi Rosalie ,

Wat een mooie ervaringen en New Zeeland lijkt me ook een geweldig mooi land .

Nog veel plezier .Grtjs Gerard