Bijna! - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Rosalie Hamer - WaarBenJij.nu Bijna! - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Rosalie Hamer - WaarBenJij.nu

Bijna!

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

19 Februari 2015 | Nederland, Dieren

Hoi allemaal,

Nog maar 2 weken, voordat ik een nieuw avontuur tegemoet ga!
Op 15 augustus 2008 werd ik besmet met het reisvirus. Voor 4,5 maand naar Uganda. Deze reis mocht ik van dec 2011 t/m april 2012 nog eens overdoen. 6 april 2012: voet op Nederlandse bodem. 'Ooit hoop ik een wereldreis te kunnen maken. Ooit'.
En nu bijna 3 jaar later en sneller dan verwacht, kan ik deze droom waar gaan maken! Wat een geluk!

Mede dankzij mijn ouders en zus die vierkant achter me staan en me enorm stimuleren om dit te doen! En natuurlijk mijn werk, waarvan ik nog een keer de kans heb gekregen om onbetaald verlof op te nemen, dus terug te mogen komen en mijn opleiding verkort af te maken (die ik heb behaald!).

Het hoe en wat op reis, zorgde voor een goede voorbereiding. Afgelopen zomer ben ik hiermee begonnen. Maar ik wilde liever niet alleen reizen in Zuid-Amerika. En daar was Mariëlle! Via via op elkaars pad gekomen en het dan erg goed met elkaar kunnen vinden! Reismaatje gevonden!

Ondertussen zijn de grootste voorbereidingen geregeld: visa binnen, vaccinaties, verhuisd naar Dieren, appartement verhuurd, opleiding gehaald, backpack en goede bergschoenen gekocht. Ook heb ik gister mijn laatste werkdag gehad. De vakantie is begonnen!

Mijn reis gaat er als volgt uitzien:
4 maart vliegen Mariëlle en ik naar Rio de Janeiro, Brazilie. vervolgens vliegen we op 22 maart naar Peru en dan over land via Bolivia en Chili naar Argentinië.
Vanaf 1 juni alleen verder naar Nieuw-Zeeland, Australië en Bali. In Bali komt mama me opzoeken en hierna in Vietnam vriendin Cathelijn. Hierna volgen Maleisië en India. En dan is het 29 okt en land ik weer op Nederlandse bodem.

Als je wilt, kan je me volgen op deze reis! Tot dan!

Liefs!

Ps: wil je in de mailinglist? Dan kan je je op deze pagina aanmelden.

  • 19 Februari 2015 - 21:13

    Marion Taconis:

    Geweldig Rosalie, ik zal je missen op kamp, maar wens je een geweldige mooie reis en plezier, pas goed op je zelf en geniet van alles wat op je pad komt. Ik zal je verhalen met plezier volgen! Dikke knuffel voor jou

  • 19 Februari 2015 - 21:15

    Cathelijn:

    Joehoee Roos!
    Super super super fantastisch dat je dit gaat doen!!
    Ik ga je zeker volgen via deze site! En opzoeken in Vietnam! Vet man! ;-)
    Liefs!

  • 19 Februari 2015 - 22:18

    Mieke:

    Heel veel plezier, een belevenis voor het leven!

  • 19 Februari 2015 - 22:54

    Yvette Wolf :

    geniet van je reis ! Ik geniet via je verhalen met je mee!

  • 19 Februari 2015 - 23:49

    Margot Van Ark:

    GENIET!,,HOU ONS OP DE HOOGTE.WIJ VOLGEN jE OP DE VOET xx

  • 20 Februari 2015 - 06:07

    Meta:

    Geniet lekker Lieve Roos, word een wereld ervaring
    Nog steeds jammer dat je Zuid afrika niet ff aan doet, leek me gezellig en Ik had nog wel een leuk vrijwilligers project!!

  • 20 Februari 2015 - 07:15

    Pien:

    Roos! Wat een avontuur!!! Supergaaf!! You're going to love Zuid-Amerika;) Liefs en veeeeel plezier!!
    P.S. Je weet me te vinden mocht je ergens tips nodig hebben!

  • 20 Februari 2015 - 08:03

    Ilonk:

    Lieve lieve Roos!!
    Pas goed op jezelf...
    Enjoy life, make fun, carpe diem...
    Ik volg je!
    X



  • 20 Februari 2015 - 10:03

    Miriam Wilke:

    Rosalie, een super tijd gewenst!

  • 20 Februari 2015 - 19:12

    Nancy Schreur:

    Jeetje Roos, super spannend. Succes met de laatste voorbereidingen! En heel veel plezier, pas goed op jezelf! En ik ga zeker meelezen.

  • 21 Februari 2015 - 00:22

    Betsie En Henk:

    Lieve rosalie, nog een paar daagjes en dan begint het grote avontuur en dat is natuurlijk spannend voor jou, maar ook voor de achterblijvers. Net als voorgaande jaren zullen je verhalen weer leuk zijn om te lezen. Liefs en tot woensdag, henk en betsie

  • 26 Februari 2015 - 15:42

    Jolande:

    Lieve Rosalie,
    Hardtstikke stoer dat je dit onderneemt. Heel veel plezier en we gaan je verhalen zeker weer volgen!

  • 03 Maart 2015 - 09:40

    Dineke:

    Hoi Rosalie. Ik wens je een goede reis, een super (leerzame) tijd enne..... haal eruit wat er in zit!! XX

  • 04 Maart 2015 - 15:39

    Nicole Ribbers:

    Geniet geniet geniet ze...goede reis...kus Nicole

  • 05 Maart 2015 - 21:53

    Ine :

    Ha meis, inmiddels onderweg en ben ik heel benieuwd naar jullie reisverhalen. Heerlijk genieten en neem de rust en tijd om alles goed in je op te nemen. Veel liefs, ienxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 15169

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 29 Oktober 2015

De wereld ontdekken

Landen bezocht: